Utöver en snygg hemsida så ska ju även mobilcasinot kunna erbjuda en värld fylld av roliga spel samt säkra betalningsmetoder och en kundtjänst som snabbt kan stå till tjänst om ett problem uppstår. Idag finns det ett mobilcasino på nästan alla spelsajter runt om i världen och att inte erbjuda detta gör naturligtvis att man hamnar rätt långt ner på listan över populära casinon.
Vad du hittar i ett mobilcasino
Spelutbud
När det kommer till spelutbudet på ett mobilcasino så är det inte ovanligt att detta utbud är en aning (eller mycket) mer begränsat än det utbud som man hittar på den vanliga webbsidan. En anledning till detta är att spelsajten inte vill göra det alldeles för stort och förvirrande för kunderna att hitta rätt, men även för att sidan inte ska haka upp sig eller låsa sig. För att ändå kunna möta alla kunders önskemål är det inte ovanligt att man väljer ut ett flertal spel från samtliga kategorier och troligtvis kommer du på så sätt alltid ha tillgång till nya, fräscha och populära spel.
Spelutvecklare
Att jobba med riktigt bra spelutvecklare är nödvändigt för att kunderna ska få den bästa spelupplevelsen någonsin. Namn som NetEnt, Microgaming, Yggdrasil, Betsoft och Quickspinn ligger väldigt högt upp på listan med favoriter och är kända för att skapa spel av hög kvalitet och som är anpassade efter mobiltelefoner. Det råder ingen tveka om att en spelare vill ha samma tillgång till bra grafik och härliga ljudeffekter, så naturligtvis ser de flesta casinon till att servera detta om och om igen.
Betalningsmetoder
För att man som spelare ska kunna känna sig trygg på ett casino är det viktigt att det finns bra och säkra betalningsmetoder att använda sig av. Precis som de flesta nätcasinon har skapat en app eller mobilanpassad hemsida för sin sajt, så har även de flesta betalningsföretag gjort precis samma sak. Du kan med största säkerhet använda dig av kreditkort som VISA och MasterCard, men du kommer även att hitta en eller flera e-plånböcker. Fördelen med e-plånboken är att du inte behöver lämna ut några personliga uppgifter eller kortnummer för att kunna sköta dina transaktioner.
En betalningsmetod som man sett blivit mer populär senaste åren är casinofakturor via Zimpler eller något av de andra betalningsleverantörer som erbjuder denna tjänst. Det är en trygghet för dig som kund, då du inte behöver ge ut några uppgifter och kan vara rätt så säker på att ingen försöker sno åt sig din faktura tillskillnad från till exempel betalkort. Hur säkert detta än känns måste du alltid se till att välja en spelsajt som har en stark SSL-kryptering på alla betalningsalternativ.
Välkomstbonus
Alla spelare vill naturligtvis känna sig välkomna när de registrerar sig på ett nytt casino. Precis som innan är reglerna desamma för bonussystemet och du som mobil-kund kommer ha tillgång till samma sköna belöningar. Processen går till på precis samma sätt och du registrerar ditt konto genom att fylla i dina uppgifter. Handlar det om en registreringsbonus kommer denna att betalas ut till dig på en gång, medan du vid en insättningsbonus först behöver se till att göra en insättning på casinot. För den som vill kommer mobilcasinot troligtvis även att bjuda på en hel del erbjudanden och kampanjer.
Bonusar är inte endast till för nya spelare, utan även äldre och lojala kunder ska få känna samma typ av uppskattning. På mobilcasinon brukar det finnas en kategori som benämns ”Kampanjer” eller ”Erbjudanden” och det är just hit du ska ta dig om du vill samla på dig free spins, cash-back eller andra typer av bonusar.
Kundtjänst
Att vara trygg på en spelsajt betyder inte bara att de betalningsmetoder som erbjuds är bra. Sajten måste även kunna erbjuda en trygg och professionell support, som man kan vända sig till vid eventuella problem. Det finns mycket som kan gå snett när man spelar casino på nätet och då vill man naturligtvis få hjälp, för att sedan fortsätta snurra på hjulen.
Hur kundsupporten ser ut på ett casino är mycket individuellt. På stora spelsajter brukar man vara noggrann med att försöka ha så generösa öppettider som möjligt, vilket har gjort att vissa sajter erbjuder support dygnet runt, alla dagar i veckan. Fördelen med just dessa casinon är dessutom att det brukar finnas flera alternativ för hur man kan komma i kontakt med aktören, t. ex. genom att de erbjuder både mejl, telefonnummer och en live-chatt.